Windon AB, Häjla Norrgård, 59022 Väderstad
Windon är ett registrerat varumärke av Windon AB
Windon AB, Häjla 5, 59022 Väderstad
Windon är ett registrerat varumärke av Windon AB

Ladda el-bilen

Elbilsladdare, Ladduttag för elbilar

Elbilsladdare är naturligtvis inte Windons standardprodukt men vi vill endå kunna erbjuda våra kunder elbilsladdare för sina elfordon, vi sammarbetar med partners som kan leverera både elbilsladdare av hög kvalité och support innom området. Som vanligt ligger vi inte med dom billigaste elbilsladdarna på marknaden utan fokucerar på kvalité framför allt. När man nu investerat i förnyelsebar energi så kan det naturligtvis vara intressant att investera i en elbilsladdare för elbilen. Windon har nu ett antal alternativ som kan passa allt från hemmaladdaren till en snabbladdare för företag och kommun. Att äga en elbil är för dom flesta ett mycket ekonomiskt och miljövänligt sätt att ta dig fram. Elbilar har idag en räckvidd som är mer än väl för dom flesta bilister och ekonomin är otroligt bra om man jämför med fosilbränslebilar. En elbil tar mellan 1-2.5kW/mil vilket ger en kostnad på ca 0,8-2 sek/mil. Kan man dessutom ladda bilen på arbetet eller använda sin solcellsanläggning för ändamålet så blir inte ekonomin sämre, dessutom så gör man ju miljön en stor tjänst. Elbilarna har tills nu varit lite för dyra i inköp men mängden tillverkade bilar gör att priserna snabbt närmar sig en bensin eller dieselbil. Sen har det naturligvis fler fördelar såsom minimalt slitage och nästan inget servicebehov alls. Fördomarna om att batteripackar inte håller och är så dyra börjar försvinna på grund av att det nu finns bevis för motsatsen. Att äga en elbil är väldigt billigt och har man förmånen att kunna ta ut en bil på företaget så är prislappen oslagbar, en elbil i Nissan Leaf klassen kostar under 2000 sek/mån i förmånsvärde vilket ger en nettokostnad på ca 700-1100 sek/mån för förmånstagaren. Kort sagt är elbilen en av dom bättre investeringarna jag har gjort och jag kommer inte att lämna konseptet. Dessutom går en elbil idag som sämst ca 15mil (vissa undantag upp till 40 mil) på en laddning och har man dessutom en snabbladdare på vägen så tar det inte mer än ca 20 min att ladda bilen för att åka vidare. Så det enda som behövs för att elbilen ska kunna fungera för alla i vardagen är lämpligt utplacerade laddare på våra vägar. Fördomarna om kyla och värme i bilen finns inte belägg för längre, man kommer ut till en redan kall eller varm bil och att ha värme eller kyla igång när man åker tar bara bort ca 1 mil på körsträckan. Och vintervärme är det inget fel på i bilen då jag har värmare både i fram och baksäte samt i ratten. Starta klimatanläggning med en app i telefonen mm.
KONTAKT LADDARE AutoCharge AB Brunnsgatan 12 611 32 Nyköping Tel: 076-354 62 95 E-post: kontakt@autocharge.se Hemsida: http://autocharge.se
<i>elbilsladdare</i>
Elbilsladdare från Windon AB är en av dom få produkter som vi inte själva producerar, vi jobbar med kända fabrikat på elbilsladdare och försöker att ha bra och kunniga partners på detta område. elbilsladdare blir mer och mer intressant nu när elbilarna börjar komma ut på marknaden och dessutom kommer med hyggliga inköpspriser. Vi har elbilsladdare för den enskilda elbilsägaren till snabbladdare för företag och kommuner. Anledningen till att Windon har elbilsladdare är naturligtvis att vi jobbar med just miljöriktiga bränslen och förnyelsebar energi. Det är svårt att hitta något bättre eller billigare sätt att ladda elbilen på än att inhandla en solcellsanläggning och köpa dig en elbilsladdare. Vi kommer i framtiden att jobba mer på detta område med möjlighet då att tanka ner energi i batteribanker på dagen som man sen kan plocka ur elbilsladdaren på natten. man kan fråga sig om det är nödvändigt med elbilsladdare ? ja det finns fördelar då man vet att en elbilsladdare har inbyggda säkerhetsspärrar för överladdning, jordfel och framförallt är en elbilsladdare installerad med rätt av-säkring och kabeltjocklek. Alla bränder som orsakats av att ladda elbilen har startats med ett undermåligt eluttag och en laddkabel. Detta fenomen försvinner helt med elbilsladdare. Naturligtvis är detta en växande bransch vilket banar väg för många som vill tjäna pengar på konceptet elbilsladdare, så viss försiktighet när man gör sina inköp är nog bra. Det finns här likväl som i solcellsbranschen många lycksökare och man bör vidta en viss försiktighet med vad man köper så det är avsett och anpassat för svenska förhållanden. Dessutom är det en djungel med olika effekter och olika format på elbilsladdare. Vi ska dock göra vad vi kan för att erbjuda rätt utrustning.

Ladda el-bilen

Elbilsladdare, Ladduttag för elbilar

Elbilsladdare är naturligtvis inte Windons standardprodukt men vi vill endå kunna erbjuda våra kunder elbilsladdare för sina elfordon, vi sammarbetar med partners som kan leverera både elbilsladdare av hög kvalité och support innom området. Som vanligt ligger vi inte med dom billigaste elbilsladdarna på marknaden utan fokucerar på kvalité framför allt. När man nu investerat i förnyelsebar energi så kan det naturligtvis vara intressant att investera i en elbilsladdare för elbilen. Windon har nu ett antal alternativ som kan passa allt från hemmaladdaren till en snabbladdare för företag och kommun. Att äga en elbil är för dom flesta ett mycket ekonomiskt och miljövänligt sätt att ta dig fram. Elbilar har idag en räckvidd som är mer än väl för dom flesta bilister och ekonomin är otroligt bra om man jämför med fosilbränslebilar. En elbil tar mellan 1- 2.5kW/mil vilket ger en kostnad på ca 0,8-2 sek/mil. Kan man dessutom ladda bilen på arbetet eller använda sin solcellsanläggning för ändamålet så blir inte ekonomin sämre, dessutom så gör man ju miljön en stor tjänst. Elbilarna har tills nu varit lite för dyra i inköp men mängden tillverkade bilar gör att priserna snabbt närmar sig en bensin eller dieselbil. Sen har det naturligvis fler fördelar såsom minimalt slitage och nästan inget servicebehov alls. Fördomarna om att batteripackar inte håller och är så dyra börjar försvinna på grund av att det nu finns bevis för motsatsen. Att äga en elbil är väldigt billigt och har man förmånen att kunna ta ut en bil på företaget så är prislappen oslagbar, en elbil i Nissan Leaf klassen kostar under 2000 sek/mån i förmånsvärde vilket ger en nettokostnad på ca 700-1100 sek/mån för förmånstagaren. Kort sagt är elbilen en av dom bättre investeringarna jag har gjort och jag kommer inte att lämna konseptet. Dessutom går en elbil idag som sämst ca 15mil (vissa undantag upp till 40 mil) på en laddning och har man dessutom en snabbladdare på vägen så tar det inte mer än ca 20 min att ladda bilen för att åka vidare. Så det enda som behövs för att elbilen ska kunna fungera för alla i vardagen är lämpligt utplacerade laddare på våra vägar. Fördomarna om kyla och värme i bilen finns inte belägg för längre, man kommer ut till en redan kall eller varm bil och att ha värme eller kyla igång när man åker tar bara bort ca 1 mil på körsträckan. Och vintervärme är det inget fel på i bilen då jag har värmare både i fram och baksäte samt i ratten. Starta klimatanläggning med en app i telefonen mm.

Ladda el-bilen

Windon AB, Häjla Norrgård, 59022 Väderstad
Windon är ett registrerat varumärke av Windon AB

Elbilsladdare, Ladduttag för elbilar

Elbilsladdare är naturligtvis inte Windons standardprodukt men vi vill endå kunna erbjuda våra kunder elbilsladdare för sina elfordon, vi sammarbetar med partners som kan leverera både elbilsladdare av hög kvalité och support innom området. Som vanligt ligger vi inte med dom billigaste elbilsladdarna på marknaden utan fokucerar på kvalité framför allt. När man nu investerat i förnyelsebar energi så kan det naturligtvis vara intressant att investera i en elbilsladdare för elbilen. Windon har nu ett antal alternativ som kan passa allt från hemmaladdaren till en snabbladdare för företag och kommun. Att äga en elbil är för dom flesta ett mycket ekonomiskt och miljövänligt sätt att ta dig fram. Elbilar har idag en räckvidd som är mer än väl för dom flesta bilister och ekonomin är otroligt bra om man jämför med fosilbränslebilar. En elbil tar mellan 1-2.5kW/mil vilket ger en kostnad på ca 0,8-2 sek/mil. Kan man dessutom ladda bilen på arbetet eller använda sin solcellsanläggning för ändamålet så blir inte ekonomin sämre, dessutom så gör man ju miljön en stor tjänst. Elbilarna har tills nu varit lite för dyra i inköp men mängden tillverkade bilar gör att priserna snabbt närmar sig en bensin eller dieselbil. Sen har det naturligvis fler fördelar såsom minimalt slitage och nästan inget servicebehov alls. Fördomarna om att batteripackar inte håller och är så dyra börjar försvinna på grund av att det nu finns bevis för motsatsen. Att äga en elbil är väldigt billigt och har man förmånen att kunna ta ut en bil på företaget så är prislappen oslagbar, en elbil i Nissan Leaf klassen kostar under 2000 sek/mån i förmånsvärde vilket ger en nettokostnad på ca 700-1100 sek/mån för förmånstagaren. Kort sagt är elbilen en av dom bättre investeringarna jag har gjort och jag kommer inte att lämna konseptet. Dessutom går en elbil idag som sämst ca 15mil (vissa undantag upp till 40 mil) på en laddning och har man dessutom en snabbladdare på vägen så tar det inte mer än ca 20 min att ladda bilen för att åka vidare. Så det enda som behövs för att elbilen ska kunna fungera för alla i vardagen är lämpligt utplacerade laddare på våra vägar. Fördomarna om kyla och värme i bilen finns inte belägg för längre, man kommer ut till en redan kall eller varm bil och att ha värme eller kyla igång när man åker tar bara bort ca 1 mil på körsträckan. Och vintervärme är det inget fel på i bilen då jag har värmare både i fram och baksäte samt i ratten. Starta klimatanläggning med en app i telefonen mm.